Reklamace zboží v cizině

Každý z nás moc dobře ví, že čím dál tím větší množství lidí nakupuje v cizině. Má to rozhodně své výhody, ale bohužel také i nevýhody. Mezi takové výhody bychom mohli zařadit mnohem levnější ceny.
Jestli se například na Vánoce rozhodnete dárky nakoupit právě v cizině, je dobré myslet na to, že sice možná ušetříte velké množství peněz, ale horší to bude, pokud budete potřebovat danou věc vyreklamovat.
Jestli si myslíte, že například bundu, kterou jste koupili v H&M například v Německu a teprve po příjezdu domů zjistíte, že má nějakou vadu zajdete vyreklamovat do nejbližšího H&M u nás, pak se velmi pletete. Takhle to totiž bohužel nefunguje.
shop nákup.jpg
V EU platí ale společná pravidla, na které se mohou spotřebitelé spolehnout. Patří k nim i záruční doba, která je 24 měsíců. Bere se v potaz, že první půlrok může být vada na zakoupeném výrobku, a tak je možné zažádat o vrácení peněz nebo výměnu výrobku. Pokud se ale závada objeví později, nemusí vám být reklamace uznána, protože jste ji zavinili vy sami.
předání nákupu.jpg
Bohužel ale neexistuje jednotná záruka, takže výrobek musíte reklamovat nebo dát do záruční doby jedině tam, kde jste jej pořídili. Což znamená, že naši imaginární bundu z Německa z obchodu H&M bychom museli reklamovat jedině na té prodejně, kde jsme ji pořídili. Výjimky se sice objevují, ale jen málokdy. Jedná se například o značky automobilů.
Jestli se na víc rozhodnete reklamovat zboží, které je v záruce tady u nás v České republice, může se vám to nevyplatit, protože je možné, že servis bude chtít opravu proplatit nebo vás o výrobek zcela připraví.
Pokud jste ještě nikdy nic nereklamovali a nevíte jak na to, na internetu určitě seženete postup, jak byste měli správně postupovat. Navíc pokud budete mít s reklamací nějaký problém, můžete se obrátit na Evropská spotřebitelská centra. Existuje jich opravdu mnoho a vždy jsou ochotní vám se vším potřebným poradit.