Ford Focus ST

Na první pohled je to slabý hot hatch, má to málo stupňů, málo agresivity, na stupnici od 0 po Honda Civíc Type-R taková slabá 2-3. Právě tyto změny, které ST odlisuji od obyčejného Focusu jsou ty, které nevidíme. Focus ST je o 10 mm nižší, má tvrdší pružiny, adaptivní tlumiče, větší a silnější brzdy, propracované zavěšení předních kol, a na 19palcových discích obuté pneumatiky Michelin. Vevnitř sedáčky Ricaro, sportovní volant, strmější řazení, jeho krajní polohy dělí přesně 2 otáčky, ale hlavně má 2,3L hliníkový čtyřválec s výkonem 280koní a turbem, které podle vzoru Fordu GT nepřestává tlačit při přeřažení a poprvé má elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál, schopný poslat 100 % ze 420Nm krouticího momentu na jediné kolo, a to i prediktivně.
Ford Focus
Adaptivní tlumiče dost dobře fungují v normálním režimu. Už od nastartovaní auta jde cítit, že chce více, že je dost sportovní. Ve sportovním režimu podvozek dosti ztvrdne a na cestě drží opravdu velmi dobře. První věc, kterou opravdu pocítíte je to, jak hodně tahá za ruce. Ve vyšších otáčkách už zní dokonce jako pila. Brzdy by měly mít 4x menší tendenci slábnout, nevypadá na to, ale Ford Focus ST je zábavný, je brutální a rychlý.
Ford Focus zepředu
Změna režimu je hlavně pocítit v rámci trakční kontroly, která v normálním, sportovním a v režimu kluzkého povrchu dusila motor při proklouznutí, ale v Track módu ho nechala točit do omezovače. Ford všeobecně a Focus speciálně měl vždy výborný, a dokonce hravý podvozek. Jaký je Ford Focus ST jako každodenní vozidlo? Dle mého úplně v pohodě, sedáčky jsou sice vysloveně sportovní, ale jsou i dosti pohodlné, vzadu je také dosti místa, kufr má objem 375 l, po sklopení sedaček 1354 l. Spotřeba ST je na dálnici zhruba 7,5l/100 km, ve městě bude spotřeba zhruba u hranice 8 l/100 km. Cena nejlevnějšího modelu činí 767tis. Kč.