Pečujte o své zdraví.

Možná se to zdá jako absolutní klišé, ale zdraví je opravdu to nejdůležitější, co máme. Můžeme mít miliony na účtu, ale pokud nejsme zdraví, jsou nám peníze úplně ale úplně k ničemu.

Některým nemocím bohužel nemůžeme předcházet, ale u některým ano, budeme-li dodržovat určité zásady.

cvičební pomůcky

Pár kroků, jak být více fit a předcházet onemocnění:

  1. pohyb – hýbat se nemusíte pouze jenom kvůli toho, abyste dobře vypadali. Samozřejmě vypadat dobře je cíl většiny lidí, kteří cvičí. Pohyb má spoustu benefitů jako psychická pohoda. Necítíte-li se po psychické stránce sport pomáhá neskutečným způsobem. Když sportujete myslíte jen a jen na sebe. Vypustíte alespoň na chvíli všechny problémy.

  2. Udělejte si čas pouze na sebe. Pokud jste člověk, který neustále pracuje, spěchá za něčím, neumí odpočívat. Zkuste to. Alespoň jednou týdně si udělejte čas pouze na sebe a relaxujte. Relax pro mnoho lidí znamená něco jiného. Někdo si napustí vanu s mořskou solí, někdo si dá pár desítek minut jógy či pilates, pro jiného znamená relax si lehnout a pustit si k tomu jeho oblíbený film/seriál. Já osobně když si chci udělat den pouze se sebou. Tak si udělám doma takové menší wellness. Dám si moji oblíbenou masku na obličej a protože si často žehlím vlasy, nesmím zapomínat ani na ně a použiji masku taktéž. Napustím si vanu s pěnou. Pustím nějaký film. Cítím se poté jako znovu zrozená.

zdravé špízy

  1. Nezapomínejte na pestrou stravu. Určitě není na škodu si dát jednou za čas něco hoooodně nezdravého. Je jasné, že nemůžete jíst pouze zdravě. Nejlepší varianta, kterou v poslední době vidím je metoda 80/20. Co to znamená? Je to naprosto jednoduché a jak už z názvu vyplývá: 80 % dne jíte zdravě a 20 % si dáte nějaké junk food. Pro mě je tohle nezdravější varianta i co se týče psychické pohody. Dle mého názoru počítání kalorií není nejvhodnější způsob. Samozřejmě každému vyhovuje něco jiného. Počítání kalorií vás může přivést do absolutní psychické nepohody, budete mít výčitky a to není zdravé. Ale jak už jsem psala výše každému vyhovuje a nemusí to být případ všech.

  2. Určitě není špatné brát nějaké doplňky stravy. Ale zase, nesmí se to přehánět. Méně je někdy více. Proto asi není úplně v pořádku brát 10 vitamínů každé ráno. Dále je potřeba si uvědomit, že vitamíny nenahrazují pestrou stravu.